FILMS

Crítica — A place of our own

Ektara Collective és un col·lectiu independent i autogestionat de cineastes procedents de la Índia –majoritàriament dones–, que desenvolupen els seus projectes amb un enfocament clarament social, activista i transfeminista

Marla Jacarilla

A place of our own (Ek Jagah Apni)

Any 2022

País Índia

Direcció Ektara Collective

Guió Rinchin Rinchin
Maheen Mirza
Manisha Soni
Muskan

Producció Ektara Collective
Lotus Visual Productions
Rinchin
Hassath
Sushil

Repartiment Manisha Soni
Muskan
Aakash Jamra
Mahima Singh Thakur
Tanveer Ahmed
Paritosh Acharya

Fotografia Maheen Mirza

Muntatge Paramita Ghosh

Música Priyanka Gaikwad
Aniket Mohite
Sheetal Saathe
Lata Sangade
Dev Narayan Sarolia
Anubhuti Sharma

Distribució The Open Reel

Durada 88 min

Sinopsi

Laila i Roshni, dues dones trans que han estat desallotjades de casa seva en Bhopal, busquen un lloc per viure, al mateix temps que busquen un lloc en una societat profundament jerarquitzada on no hi ha un espai per a elles.

A place of our own (Ek Jagah Apni)

Any 2022

País Índia

Direcció Ektara Collective

Guió Rinchin Rinchin
Maheen Mirza
Manisha Soni
Muskan

Producció Ektara Collective
Lotus Visual Productions
Rinchin
Hassath
Sushil

Repartiment Manisha Soni
Muskan
Aakash Jamra
Mahima Singh Thakur
Tanveer Ahmed
Paritosh Acharya

Fotografia Maheen Mirza

Muntatge Paramita Ghosh

Música Priyanka Gaikwad
Aniket Mohite
Sheetal Saathe
Lata Sangade
Dev Narayan Sarolia
Anubhuti Sharma

Distribució The Open Reel

Durada 88 min

Sinopsi

Laila i Roshni, dues dones trans que han estat desallotjades de casa seva en Bhopal, busquen un lloc per viure, al mateix temps que busquen un lloc en una societat profundament jerarquitzada on no hi ha un espai per a elles.

Des dels seus inicis, el cine –a banda d’un art– ha estat una indústria estrictament jerarquitzada, on cada participant ha tingut la seva labor específica i on la firma d’intèrprets i directors ha estat un factor de molta importància a l’hora de vendre el producte final. Pocs són els exemples de cine fet de manera realment col·lectiva, i més pocs encara els que aconsegueixen finalitzar el seu recorregut mostrant-se en sales comercials. És aquest un dels motius –encara que no l’únic– pels quals A Place of Our Own mereix tota la nostra atenció.

“MITJANÇANT UN ESTIL NATURALISTA PROPER AL DOCUMENTAL, EKTARA COLLECTIVE MOSTRA EN AQUEST FILM LA REALITAT QUOTIDIANA DE LES PERSONES TRANS EN UN PAÍS COM LA ÍNDIA”

Ektara Collective és un col·lectiu independent i autogestionat de cineastes procedents de la Índia –majoritàriament dones–, que desenvolupen els seus projectes amb un enfocament clarament social, activista i transfeminista. Treballant amb diversos col·lectius i inclús amb actors i actrius no professionals (com és el cas de les protagonistes d’A Place of Our Own), Ektara Collective sap que el cine, a banda d’entreteniment, pot ser també una eina per visibilitzar i denunciar injustícies, per a l’empoderament i el canvi social.

A Place of Our Own, el seu segon llargmetratge després de Checkmate (2017), narra la història de Laila (Manisha Soni) i Roshni (Muskaan), dues dones trans que han estat desallotjades de casa seva en Bhopal i han de trobar un nou lloc per viure –aquell al qual fa referència el títol–. Mitjançant un estil naturalista proper al documental, Ektara Collective mostra en aquest film la realitat quotidiana de les persones trans en un país com la Índia.

D’una banda, veiem la discriminació i marginació constant a què són sotmeses per gran part de la societat; però, d’altra banda, veiem també l’extensa xarxa de suport que les acull i ajuda a seguir endavant. Una obra sincera i humil que, amb humor i naturalitat, ens apropa una realitat silenciada que afecta a milions de persones en el món. 

ACTRIUS DIRECTORES Ektara Collective PEL·LÍCULA

TAMBÉ ET POT INTERESSAR...

ENTREVISTES

Imma Merino

"Espigoladora de les realitats i els somnis d’Agnès Varda"

"En aquesta exposició al CCCB es vol posar de manifest la dimensió polimorfa de l'obra d'Agnès Varda, una creadora que sempre va estar reinventant-se, buscant noves formes".

FILMS

Crítica

"Simple como Sylvain: Una història d’amor no tan simple"

Després d'estrenar-se a Un certain regard al Festival de Canes del 2023, la quarta pel·lícula de la canadenca Monia Chokri va guanyar el Cèsar a la millor pel·lícula estrangera, premi...

FILMS

Crítica

"Los tonos mayores: Missatges misteriosos"

La primera pel·lícula d'Ingrid Pokropek, una de les productores de 'Trenque Lauquen', ens presenta una història agredolça i fantàstica que va guanyar el premi a la millor actriu a la...

ENTREVISTES

Lone Scherfig

"Una contadora d’històries"

Acostumada a treballar a diferents països i cinematografies, la veterana directora danesa Lone Scherfig es va atrevir a posar-se al capdavant d'una pel·lícula xilena, de producció espanyola i amb actors...

FILMS

Crítica

"Solo: Reines de la nit"

La cineasta canadenca Sophie Dupuis torna a confiar en Théodore Pellerin (Génesis; Mai, gairebé mai, a vegades, sempre) per protagonitzar aquest drama queer de to intimista que presenta un emocionant...

ENTREVISTES

Dolores Fonzi

"Blondi, Mirko i la seva caòtica família"

“Blondi apareix com un personatge que és una mica el somni o el desig meu o de molts. La podem veure i dir: "M'hauria agradat tenir una mare així o...

FILMS

Crítica

"Blondi: Més amiga que mare"

Òpera prima de l'actriu argentina Dolores Fonzi, 'Blondi' és una comèdia divertida i desenfada sobre una dona que va ser mare als 15 anys. Però lluny de viure-ho com un...

FILMS

Crítica

"Fancy Dance: El ball de Lily Gladstone"

Després de la seva nominació a l'Oscar per Los asesinos de la luna, Lily Gladstone protagonitza una sensible pel·lícula indie amb ressonàncies de Winter’s Bone, però sense la seva proposta...

ENTREVISTES

Glorimar Marrero

"Cinema militant, cinema polític, cinema feminista"

'La pecera' és allò que hem de vigilar, allò que hem de cuidar. Una peixera ben cuidada pot tenir un ecosistema molt saludable, però una peixera que no s'atén i...

FILMS

Crítica

"Shayda: Un homenatge a les dones valentes de l’Iran"

L'òpera prima de la directora Noora Niasari s'inspira en la lluita de la seva mare per fugir del marit abusador i iniciar una nova vida a Austràlia amb la seva...

  • enllaç copiat

Has de subscriure't per llegir tot l'article.

Uneix-te a la comunitat Filmtopia per poder seguir donant-te el millor del cinema fet per dones i oferir-te nous continguts i activitats!

Selecciona una d'aquestes tres opcions!

subscripció mensual

4,99€

al mes

  • Accés il·limitat a tots els continguts escrits i en vídeo

SUBSCRIU-TE

subscripció anual

49€

a l’ANY

  • Accés il·limitat a tots els continguts escrits i en vídeo

SUBSCRIU-TE

subscripció FAN CLUB

99€

a l’ANY

  • Accés il·limitat a tots els continguts

  • Accés a sortejos de pòsters, llibres, entrades, etc.

  • 1 entrada gratis a l’any per assistir a una taula rodona o a una classe magistral sobre cinema fet per dones

  • 1 entrada gratis a l’any per assistir a una estrena d’una pel·lícula dirigida per una dona

  • 1 samarreta de Filmtopia

  • (Oferta vàlida només a Espanya)

SUBSCRIU-TE