ACTUALITAT

Gala Hernández — La cineasta murciana té un curt nominat als Premis Cèsar i un altre a punt d’estrenar a la Berlinale

El nou treball de l'artista i investigadora mutidisciplinar, 'for here am i sitting in a tin can far above the world', es presentarà a la secció Forum Expanded del certamen alemany. El 23 de febrer se celebrarà la gala de l'Acadèmia de les Arts i Tècniques del Cinema de França, on el seu curtmetratge La mecánica de los fluidos està nominat a la categoria de curtmetratge documental.

Marta Armengou

Premiat al Festival de Valladolid i a la secció Un Impulso Colectivo de la tretzena edició del D’A – Festival de Cinema de Barcelona, La mecánica de los fluidos, que es pot veure a Filmin, ha viatjat per més d’una desena de certàmens internacionals. Amb aquest film inclassificable, la directora es disposa a desentranyar el misteri d’un incel que va publicar una nota de suïcidi a Reddit culpant ni més ni menys que els Estats Units de la seva mort. Què s’amagava darrere d’aquestes paraules? De quina manera tot això pot ser un símptoma de moltes de les malalties del món en què vivim? Potser tot és bastant més complex? A través d’un viatge apassionant per les entranyes de la xarxa i la misogínia dels anomenats “cèlibes involuntaris”.

LA MECÁNICA DE LOS FLUIDOS PARLA DE SOLITUD I DESEMPARAMENT, PERÒ TAMBÉ DE LA MANERA EN QUÈ FUNCIONEN ELS UNIVERSOS VIRTUALS, QUE PODRIEN SER UN REFLEX PERFECTE DE NOSALTRES MATEIXOS.

Gala Hernández és una artista i investigadora que viu entre París i Berlín. La seva obra articula la recerca interdisciplinària amb la producció d’assajos fílmics sobre subjectivitats i capitalisme digital, abordant-ho des d’un prisma feminista, poètic i crític. En el seu nou curt, for here am i sitting in a tin can far above the world, que ha centrat la seva tasca audiovisual en l’estudi de les noves maneres de subjectivació produïdes pel capitalisme computacional, explora l’univers d’una “dona que somia una futura crisi econòmica que afecta el mercat de les criptomonedes”. Segons la seva sinopsi, “milers de persones han estat criogenitzades, esperant temps millors. Estan suspeses o caient al buit?”.

ACTUALITAT BERLINALE DIRECTORES Gala Hernández Premis César

TAMBÉ ET POT INTERESSAR...

FILMS

Crítica

"La sustancia: Més jove, més bonica, més perfecta. Com tu, però millor"

Després del seu debut el 2017 amb 'Revenge', la directora francesa Coralie Fargeat torna amb 'La sustancia', un desmesurat film que farà les delícies de la gent aficionada al body...

ENTREVISTES

Carlota Pereda

"“No hi ha res més interessant que intentar esbrinar per què som com som”"

El 2022, Carlota Pereda va presentar l‘angoixant i pertorbadora 'Cerdita' al Festival de Sitges. Amb guió original de la pròpia directora i rodat a Extremadura, la pel·lícula estava inspirada en...

ENTREVISTES

Arantxa Echevarría

"Retratar mons masculins amb mirada femenina"

“És una pel·lícula sobre tot el que s'amaga, sembla que explica una cosa i n'està amagada una altra. Aquest és el procés del thriller, saber que qualsevol error et portarà...

ENTREVISTES

Rita Azevedo

"La curiositat d’una mirada"

La Federació Catalana de Cineclubs guardona amb el primer Premi Nunes internacional a la directora portuguesa Rita Azevedo Gomes.

FILMS

Crítica

"I Saw the TV Glow: Resplendor absorbent"

Jane Schoenbrun fa una reflexió brillant sobre el poder de la televisió en un film que es mou entre la fascinació i l'horror en la frontera del somni.

FILMS

Crítica

"Los destellos: Difuminat en el fons"

El tercer llargmetratge de Pilar Palomero va competir per la Concha d’Or durant la 72a edició del Festival de Sant Sebastià. Aquesta adaptació intimista d’un dels relats de l’antologia 'Un...

ENTREVISTES

Audrey Diwan

"“Veniu a projectar la vostra intimitat, els vostres fantasmes”"

Cinquanta anys després d''Emmanuelle', de Just Jaeckin, tot un clàssic del cinema eròtic, la francesa Audrey Diwan va inaugurar el passat Festival de Sant Sebastià amb una altra 'Emmanuelle', una...

FILMS

Crítica

"Emmanuelle: Observar la mirada"

La producció francesa 'Emmanuelle', dirigida per Audrey Diwan, va inaugurar a concurs la 72a edició del Festival de San Sebastià. Diwan, guanyadora del Lleó d’Or del Festival de Venècia amb...

ENTREVISTES

Icíar Bollaín

"Entendre l’assetjament"

“És una pel·lícula sobre com es desplega una dinàmica de l'assetjament. És una pel·lícula que ajuda a veure la paràlisi i la destrucció d'una persona que viu aquest tipus d'agressió.”...

FILMS

Crítica

"Soy Nevenka: Atrevir-se a denunciar"

Icíar Bollaín recupera el primer cas a Espanya de denúncia a un polític per assetjament sexual i laboral, l'anomenat cas Nevenka, en una pel·lícula que posa l'accent en el terror...

  • enllaç copiat

Has de subscriure't per llegir tot l'article.

Uneix-te a la comunitat Filmtopia per poder seguir donant-te el millor del cinema fet per dones i oferir-te nous continguts i activitats!

Selecciona una d'aquestes tres opcions!

subscripció mensual

4,99€

al mes

  • Accés il·limitat a tots els continguts escrits i en vídeo

SUBSCRIU-TE

subscripció anual

49€

a l’ANY

  • Accés il·limitat a tots els continguts escrits i en vídeo

SUBSCRIU-TE

subscripció FAN CLUB

99€

a l’ANY

  • Accés il·limitat a tots els continguts

  • Accés a sortejos de pòsters, llibres, entrades, etc.

  • 1 entrada gratis a l’any per assistir a una taula rodona o a una classe magistral sobre cinema fet per dones

  • 1 entrada gratis a l’any per assistir a una estrena d’una pel·lícula dirigida per una dona

  • 1 samarreta de Filmtopia

  • (Oferta vàlida només a Espanya)

SUBSCRIU-TE