FESTIVALS

D’A 2024 — Recordant el D’A 2023

Aprofitem que comença el D’A 2024 per recordar que l’any passat Filmtopia ja estava treballant encara que no fos d’una manera tan pública. Al D’A del 2023 vam fer algunes entrevistes amb directores que van compartir amb nosaltres els inicis d’aquest projecte il·lusionant.

Nuria Vidal

Aprofitem que comença el D’A 2024 per recordar que l’any passat Filmtopia ja estava treballant encara que no fos d’una manera tan pública. Al D’A del 2023 vam fer algunes entrevistes amb directores que van compartir amb nosaltres els inicis d’aquest projecte il·lusionant. Per això, ara, un any després, les volem recuperar. Són entrevistes que hem donat a conèixer a les newsletters, però ens semblava que aquest era un bon moment per incorporar-les definitivament a la web. Recuperem les entrevistes de Georgia Oakley (Blue Jean), Zaida Carmona (La amiga de mi amiga) i Marta Romero (Toda una vida). Les tres pel·lícules es poden veure a Filmin.

Georgia Oakley, Blue Jean

Blue Jean va ser un dels grans debuts del cinema britànic del 2023. La pel·lícula, ambientada a l’Anglaterra de Thatcher, segueix els passos d’una professora d’educació física obligada a mantenir en secret la seva sexualitat per culpa de l’article 28, una llei clarament homòfoba (derogada fa només 20 anys) que prohibia “promoure l’homosexualitat”. Oakley visibilitza els efectes d’aquesta llei tan repressiva i les conseqüències que té, per a la protagonista i el seu entorn més proper, amagar que és lesbiana. Un retrat fràgil i contingut sobre l’autoacceptació i la sororitat queer.

Zaida Carmona, La amiga de mi amiga

Des de la seva estrena fulgurant l’any passat, La amiga de mi amiga, l’òpera prima de Zaida Carmona, ha anat conquerint públics amb la seva mirada fresca i desenfadada sobre les relacions lèsbiques. Una pel·lícula sobre lesbianes en la trentena, que neix de la necessitat de filmar entre amigues, de recrear un present on “s’estima molt, però s’estima malament”, un cant d’amor a l’alegria de viure, a la ciutat de Barcelona i a Éric Rohmer.

Marta Romero, Toda una vida

Aquest emocionant documental de Marta Romero pren el seu títol, Toda una vida, del bolero d’Antonio Machín que li serveix per emmarcar tota la vida dels seus avis, la Trini i el Paco, que va començar a filmar el 2010 i va seguir filmant fins a la mort de l’àvia el 2022. Quan va començar a rodar amb ells, amb la idea que simplement no es perdés la seva memòria, la memòria de la seva àvia estava intacta però, de mica en mica, al llarg dels anys, aquesta memòria es va anar esvaint, perdent-se en la boira de la terrible malaltia. Marta Romero no sabia llavors que estava rodant una preciosa història d’amor perllongada en el temps. 

DIRECTORES ENTREVISTA FESTIVAL Festival D'A Georgia Oakley Marta Romero PEL·LÍCULA Zaida Carmona

TAMBÉ ET POT INTERESSAR...

FILMS

Crítica

"Luz del 86: Amor adolescent amb catàstrofe de fons"

La finlandesa Inari Niemi retrata en 'Luz del 86' la història d'amor de dues noies adolescents de distinta classe social.

FILMS

Crítica

"Reinas: Dir adéu és difícil"

A partir de la seva pròpia experiència personal, Klaudia Reynicke torna als convulsos anys noranta al Perú per explicar la història de dues germanes que han de deixar enrere la...

FESTIVALS

Locarno

"Un festival que estima el cinema de dones"

El certamen suís va reconèixer amb una menció especial del jurat Salve Maria de Mar Coll mentre concedia el Lleopard d'Or a la destacable Toxic de Saulė Bliuvaitė.

FILMS

Crítica

"Silver Haze: Les coses que vam perdre en el foc"

La cineasta neerlandesa Sacha Polak torna a comptar amb la magnètica Vicky Knight per construir un empàtic estudi d'un personatge femení fora de la norma situat en l'entorn proletari de...

FILMS

Crítica

"El Eco: El futur del món rural són les seves dones"

Documentalista mexicana, reconeguda internacionalment, Tatiana Huezo torna al món rural dels camperols per seguir la vida d'una petita comunitat de la serra profunda on es comencen a trencar les tradicions...

ENTREVISTES

Tatiana Huezo

"Capturar l’emoció de la vida"

“Especialment m'enamoren els personatges femenins que es mouen de lloc, que no es conformen del tot amb allò establert. I els personatges femenins d’El Eco són així.”

FILMS

Crítica

"Un lugar común: La invisibilitat d’una mare"

L'òpera prima de Celia Giraldo és una sorprenent tragicomèdia sobre una dona de 50 anys, que es troba davant d'una situació en què s'ha de reinventar: ella i, de passada,...

ENTREVISTES

Celia Giraldo i Eva Llorach

"Vida de família"

Celia Giraldo: “Hi ha moltes preguntes que no ens fem amb la gent que tenim més a prop”.

ENTREVISTES

Catherine Corsini

"Els difícils retorns"

“Tenim la impressió que som amables amb algú, però en realitat no escoltem aquesta persona, no la mirem”

FILMS

Crítica

"Regreso a Córcega: Tornar per comprendre"

Aïssatou Diallo Sagna, Esther Gohourou i Suzy Bemba són les tres estupendes protagonistes de l'últim treball de Catherine Corsini, una de les directores franceses més sòlides i veteranes.

  • enllaç copiat

Has de subscriure't per llegir tot l'article.

Uneix-te a la comunitat Filmtopia per poder seguir donant-te el millor del cinema fet per dones i oferir-te nous continguts i activitats!

Selecciona una d'aquestes tres opcions!

subscripció mensual

4,99€

al mes

  • Accés il·limitat a tots els continguts escrits i en vídeo

SUBSCRIU-TE

subscripció anual

49€

a l’ANY

  • Accés il·limitat a tots els continguts escrits i en vídeo

SUBSCRIU-TE

subscripció FAN CLUB

99€

a l’ANY

  • Accés il·limitat a tots els continguts

  • Accés a sortejos de pòsters, llibres, entrades, etc.

  • 1 entrada gratis a l’any per assistir a una taula rodona o a una classe magistral sobre cinema fet per dones

  • 1 entrada gratis a l’any per assistir a una estrena d’una pel·lícula dirigida per una dona

  • 1 samarreta de Filmtopia

  • (Oferta vàlida només a Espanya)

SUBSCRIU-TE