ENTREVISTES

Carlota Pereda — “No hi ha res més interessant que intentar esbrinar per què som com som”

El 2022, Carlota Pereda va presentar l‘angoixant i pertorbadora 'Cerdita' al Festival de Sitges. Amb guió original de la pròpia directora i rodat a Extremadura, la pel·lícula estava inspirada en el curt homònim que va obtenir un gran reconeixement dins i fora de les nostres fronteres, amb premis tan importants com el premi Goya i el José María Forqué al millor curtmetratge de ficció, o la prestigiosa Slamdance Russo Brothers Fellowship (beca per a un o una cineasta atorgat pels germans Russo, directors de 'Los Vengadores' o 'Capitán América').

Marla Jacarilla

Pereda es va convertir en la primera directora espanyola en signar un llargmetratge de gènere de terror, una cinta que va ser rebuda amb elogis com “l’òpera prima més decisiva del cine espanyol del 2022”. Després d’aquell thriller rural protagonitzat per Laura Galán, Pereda va fer La ermita, que va tenir la seva estrena mundial al Festival Internacional de Cinema Fantàstic de Sitges, dins de la Secció Oficial Sessió Especial. Això va suposar el seu retorn al Festival de Sitges després de presentar la seva òpera prima Cerdita, per la qual va rebre el Méliès d’Or i una gran ovació del públic. La ermita és un drama sobrenatural en què la particular mirada de la seva directora aconsegueix transcendir el cinema de gènere, explorant temes com l’amor maternofilial, la mort, els fantasmes o la reconciliació amb nosaltres mateixos i amb els que ens envolten.

La bona relació de Carlota Pereda amb el Festival de Sitges s’ha repetit en aquesta edició i per partida doble. Després de l’èxit de la seva primera edició, Sitges ha tornat a acollir Horror Girls, 2nd Meeting of European Female Filmmakers Specializing in the Fantastic Genre, una sèrie de taules rodones i trobades que posen de manifest com el talent d’autores es valora a cadascuna de les etapes de la cadena de valor del producte cinematogràfic. Una d’aquestes trobades va ser la conversa entre Coralie Fargeat (directora de La sustancia i Revenge) i Carlota Pereda, dues de les veus més provocadores i fresques del terror contemporani. Però això no és tot. Pereda forma part del Jurat Oficial, juntament amb Fred Dekker, Lisa Dreyer i Christophe Gans. Per aquests motius, hem cregut que era molt oportú recuperar aquesta entrevista, inèdita fins ara, de quan Carlota va venir a presentar La ermita a Barcelona i Filmtopia encara no estava online.

Carlota Pereda DIRECTORES ENTREVISTA PEL·LÍCULA

TAMBÉ ET POT INTERESSAR...

ENTREVISTES

Krishna Istha

"La lluita per la diversitat en la pantalla, també des del mainstream"

"'Sex Education' és una oportunitat per oferir al públic jove queer i trans un exemple feliç del que pot ser la vida".

ENTREVISTES

Mar Coll

"Retrat d’una maternitat dissident"

Entrevista a Mar Coll, directora de ‘Salve Maria’

FILMS

Crítica

"Salve Maria: Per què no l’estimo?"

Mar Coll s'atreveix amb un tema molt difícil i ple d'arestes en intentar explicar el rebuig d'una mare jove cap al seu fill i l'obsessió que desenvolupa quan comença a...

FILMS

Crítica

"#SeAcabó: Diario de las campeonas: Anatomia d’un instant"

El 20 d'agost del 2023 passarà a la història com el dia que la selecció espanyola femenina de futbol va guanyar el seu primer Mundial, una fita que immediatament va...

FILMS

Crítica

"Woman Of… : L’experiència d’una dona trans en la Polònia moderna"

Małgorzata Szumowska i Michał Englert conformen un gran fresc de reivindicació dels drets LGTBIQ+ al seu país en un film de gran sensibilitat audiovisual.

FILMS

Crítica

"Rita: El que veu una nena"

Paz Vega col·loca la càmera a l'alçada dels ulls de la Rita, una nena de set anys, per explicar-nos com veu la violència masclista que el seu pare exerceix sobre...

ENTREVISTES

Isabel Peña

"Paraula de dona"

“Hi ha alguna cosa una mica meliquista en el fet de pensar que les pel·lícules són del director o la directora. Les pel·lícules les fa una família molt gran”.

ENTREVISTES

Alauda Ruiz de Azúa

"El consentiment té moltes cares"

“Nos dimos cuenta desde el principio de que estábamos cuestionando los grandes conceptos: ¿Qué es juzgar? ¿Qué es perder? En el último episodio pensamos mucho en el tema de la...

SÈRIES

Crítica

"Querer: Aprendre a estimar-se una mateixa"

Alauda Ruiz de Azúa s'enfronta en la seva primera sèrie a un problema del qual es parla molt poc: els abusos sexuals dins del matrimoni.

FILMS

Crítica

"Luka: El desert dels bàrbars"

Jessica Woodworth, codirectora amb Peter Brosens de 'La quinta estación', que va competir en 2012 en la secció oficial del Festival de Venècia, signa en solitari una adaptació impecable a...

  • enllaç copiat

Has de subscriure't per llegir tot l'article.

Uneix-te a la comunitat Filmtopia per poder seguir donant-te el millor del cinema fet per dones i oferir-te nous continguts i activitats!

Selecciona una d'aquestes tres opcions!

subscripció mensual

4,99€

al mes

  • Accés il·limitat a tots els continguts escrits i en vídeo

SUBSCRIU-TE

subscripció anual

49€

a l’ANY

  • Accés il·limitat a tots els continguts escrits i en vídeo

SUBSCRIU-TE

subscripció FAN CLUB

99€

a l’ANY

  • Accés il·limitat a tots els continguts

  • Accés a sortejos de pòsters, llibres, entrades, etc.

  • 1 entrada gratis a l’any per assistir a una taula rodona o a una classe magistral sobre cinema fet per dones

  • 1 entrada gratis a l’any per assistir a una estrena d’una pel·lícula dirigida per una dona

  • 1 samarreta de Filmtopia

  • (Oferta vàlida només a Espanya)

SUBSCRIU-TE