ENTREVISTES

Clara Martínez Malagelada — Muntatge, filosofia i futbol

Formada al costat de grans muntadores i muntadors, Clara Martínez Malagelada va arribar al cinema i al muntatge des de la filosofia. Llicenciada per l'ECAM, va començar a treballar el 2015 en curts i documentals. Entre els seus darrers muntatges trobem títols tan diferents com 'Cristina García Rodero. La mirada oculta' de Carlota Nelson, 'La pecera' de Glorimar Marrero Sánchez o 'La abadesa' d'Antonio Chavarrías.

Nuria Vidal

És habitual trobar una muntadora en una petita sala, davant d’un ordinador de múltiples pantalles on a poc a poc va “cosint” el film on treballa. Però en el cas de Clara Martínez Malagelada, podem trobar-la també a una classe parlant de filosofia o en un camp de futbol, repartint el joc. Nascuda a Barcelona el 1988, Clara va estudiar Filosofia a la Universitat de Granada abans d’entrar a l’ECAM de Madrid on va descobrir el muntatge. Clara afirma que la filosofia l’ha ajudat molt a l’hora de prendre decisions a una sala de muntatge. Des que va muntar el primer curt l’any 2015, Clara compagina la seva feina entre Madrid i Barcelona, entre el documental i la ficció, entre l’ensenyament i l’experimentació, i entre la sala de muntatge tancada i l’obert camp de futbol.

N’és una bona prova la relació de pel·lícules en què ha treballat els primers mesos de l’any 2024: Raqa, un film d’espies de Gerardo Herrero, el melodrama d’amor Nosotros, d’Helena Taberna, Mariposas Negras de David Baute, un film d’animació seleccionat a Annecy i la sèrie Olympia, creada per Almudena Cid. A banda d’això, té a les portes el muntatge de Días de caza, un curiós remake de La caza de Carlos Saura dirigit per Pedro Aguilera i protagonitzat per quatre dones. Clara té també una productora (Los Olvidados Post i Producción) des de la qual està impulsant un cinema compromès com el documental dominicà El Marco de la Cara dirigit per Priscilla Vizcaíno Frías. Parlar amb ella és una lliçó de muntatge amanida amb tàctiques de futbol i moltes dosis d’intel·ligència.

Clara Martínez Malagelada ENTREVISTA

TAMBÉ ET POT INTERESSAR...

ENTREVISTES

Imma Merino

"Espigoladora de les realitats i els somnis d’Agnès Varda"

"En aquesta exposició al CCCB es vol posar de manifest la dimensió polimorfa de l'obra d'Agnès Varda, una creadora que sempre va estar reinventant-se, buscant noves formes".

ENTREVISTES

Lone Scherfig

"Una contadora d’històries"

Acostumada a treballar a diferents països i cinematografies, la veterana directora danesa Lone Scherfig es va atrevir a posar-se al capdavant d'una pel·lícula xilena, de producció espanyola i amb actors...

ENTREVISTES

Dolores Fonzi

"Blondi, Mirko i la seva caòtica família"

“Blondi apareix com un personatge que és una mica el somni o el desig meu o de molts. La podem veure i dir: "M'hauria agradat tenir una mare així o...

ENTREVISTES

Glorimar Marrero

"Cinema militant, cinema polític, cinema feminista"

'La pecera' és allò que hem de vigilar, allò que hem de cuidar. Una peixera ben cuidada pot tenir un ecosistema molt saludable, però una peixera que no s'atén i...

ENTREVISTES

Thea Hvistendahl

"“No hi ha una manera correcta de viure el dol”"

La directora noruega Thea Hvistendahl debuta al llargmetratge amb 'Descansa en paz', una pel·lícula protagonitzada per zombis que escapa dels clixés del cinema de terror.

ENTREVISTES

Su Friedrich

"Autobiografia, experimentació, activisme"

La Filmoteca de Catalunya, en col·laboració amb el Festival Punto de Vista, va dedicar una retrospectiva el mes de març a la figura de la directora nord-americana Su Friedrich. El...

ENTREVISTES

Lola Clavo

"La coordinació d’intimitat, cada vegada menys desconeguda i més necessària"

Com narrar la intimitat? Com evitar que es produeixin ferides durant el rodatge d'escenes íntimes? Aquestes són algunes preguntes que sorgeixen de forma recurrent durant els rodatges, especialment des de...

ENTREVISTES

Caroline Vignal

"El desig de ser desitjada"

“Vull fer un cinema que arribi a tothom, al gran públic, però dient coses que no són gaire conformistes. Tinc vocació de públic”.

ENTREVISTES

Claudine Nougaret

"El so com a creació"

“Es fa so per a una imatge, però cal que la imatge deixi espai al so”.

ENTREVISTES

Catherine Breillat

"La radicalitat del desig"

El D’A film Festival Barcelona d’aquest any va dedicar la seva retrospectiva a la figura de la francesa Catherine Breillat, una de les directores més transgressores del cinema europeu. A...

  • enllaç copiat

Has de subscriure't per llegir tot l'article.

Uneix-te a la comunitat Filmtopia per poder seguir donant-te el millor del cinema fet per dones i oferir-te nous continguts i activitats!

Selecciona una d'aquestes tres opcions!

subscripció mensual

4,99€

al mes

  • Accés il·limitat a tots els continguts escrits i en vídeo

SUBSCRIU-TE

subscripció anual

49€

a l’ANY

  • Accés il·limitat a tots els continguts escrits i en vídeo

SUBSCRIU-TE

subscripció FAN CLUB

99€

a l’ANY

  • Accés il·limitat a tots els continguts

  • Accés a sortejos de pòsters, llibres, entrades, etc.

  • 1 entrada gratis a l’any per assistir a una taula rodona o a una classe magistral sobre cinema fet per dones

  • 1 entrada gratis a l’any per assistir a una estrena d’una pel·lícula dirigida per una dona

  • 1 samarreta de Filmtopia

  • (Oferta vàlida només a Espanya)

SUBSCRIU-TE