ACTUALITAT

Gala Hernández — La cineasta murciana guanya el premi César al millor curtmetratge documental per ‘La mecánica de los fluidos’

La cineasta era l'única espanyola nominada als guardons de l'Acadèmia de les Arts i Tècniques del Cinema de França aquest any. Aquesta mateixa setmana, el nou treball de l'artista i investigadora mutidisciplinar, for here am i sitting in a tin can far above the world, s'ha presentat a la secció Forum Expanded del Festival de Berlín.

Marta Armengou

La cineasta murciana Gala Hernández López ha fet història als Premis César que se celebren a França en guanyar, aquest divendres, el guardó al millor curtmetratge documental per La mecánica de los fluidos, una obra en què aborda el tema dels  incels o célibes involuntaris. El lliurament de premis va tenir lloc ahir a la nit al teatre Olympia de París. 

LA MURCIANA, SORPRESA PEL PREMI, JA ES VA MOSTRAR EN EL SEU MOMENT MOLT SORPRESA PER LA SEVA NOMINACIÓ A UN CÈSAR PERQUÈ CONSIDERAVA QUE HAVER ARRIBAT FINS ALLÀ JA ERA MOLTÍSSIM.

El curt premiat és una producció francesa. De fet, ha estat a França on la directora s’ha desenvolupat professionalment. La mecánica de los fluidos, que es pot veure a Filmin,xplora la denominada comunitat incel, un acrònim que en anglès anomena aquells que s’identifiquen com a cèlibes involuntaris. És una subcultura nascuda a internet, de caire misogin, que culpa les dones de la seva incapacitat per tenir relacions romàntiques i sexuals. El documental, de 38 minuts, és una exploració per trobar respostes al missatge publicat a la xarxa social Reddit el 2018 per una d’aquelles persones, autodenominat “Anarquista anatemàtic”, que va publicar una nota suïcida titulada “Estats Units és responsable de la meva mort”. La pel·lícula és la resposta de la directora a aquest missatge i el seu procés de recerca de les empremtes digitals, que s’acaba transformant alhora en una investigació sobre aquesta comunitat i en un viatge interior a la soledat de les xarxes socials.

DIRECTORES Gala Hernández PREMIS Premis César

TAMBÉ ET POT INTERESSAR...

FESTIVALS

D’A 2024

"D’A 2024: També brillen les directores a les seccions paral·leles del festival"

Acabada la 14a edició del D’A Film Festival, recollim en aquesta segona crònica els títols més interessants del festival, amb una especial atenció als curtmetratges i dues seccions una mica...

FILMS

Crítica

"Rosalie: Una història d’amor inesperada"

Rosalie és bella, Rosalie és una dona, però Rosalie no és una dona bella com totes les altres. La directora francesa Stéphanie Di Giusto s'acosta a aquest personatge estrany amb...

FILMORETRATS

Meg Ryan

"L’estrella que estimava les cineastes"

Amb motiu de la seva visita al BCN Film Fest, on presentarà Lo que sucede después, la seva segona pel·lícula com a directora, repassem la trajectòria de Meg Ryan, rutilant...

ENTREVISTES

Stéphanie Di Giusto

"La sensualitat inesperada"

“Amb Rosalie en realitat he inventat el destí d'una dona que s'allibera amb la barba. He volgut, sobretot, explorar una història d'amor”.

ENTREVISTES

Alice Rohrwacher

"La cineasta de les meravelles"

“El cinema és una manera de viatjar en el temps”

FILMS

Crítica

"La quimera: Una faula entre dos mons"

El quart llargmetratge d'Alice Rohrwacher ens parla, amb lirisme i vitalitat, de la importància que tenen en les nostres vides les restes del passat.

FILMS

Crítica

"La noia que sanava: La nena santa"

El cinquè llargmetratge de la belga Fien Troch retrata una jove amb un do extraordinari en un context ordinari.

FILMS

Crítica

"Sangre en los labios: violent pressentiment del desig"

Rose Glass ens desafia, provoca i sedueix amb el seu segon llargmetratge, una violenta i captivadora relació lèsbica situada en un petit poble de Nou Mèxic. La passió entre Lou...

FILMS

Crítica

"HLM Pussy: Una girlhood per a l’època del post #metoo"

L'òpera prima de la cineasta francomarroquina Nora el Hourch aborda una sèrie de temes —el consentiment, la cultura de la violació i la violència sexual en l'àmbit adolescent—que poden resultar...

ENTREVISTES

Nora El Hourch

"Sobre el consentiment"

Nora el Hourch reflexiona en la seva òpera prima sobre les diferents velocitats de la lluita feminista o el moviment #metoo, depenent del context socioeconòmic en què es desenvolupi.

  • enllaç copiat

Has de subscriure't per llegir tot l'article.

Uneix-te a la comunitat Filmtopia per poder seguir donant-te el millor del cinema fet per dones i oferir-te nous continguts i activitats!

Selecciona una d'aquestes tres opcions!

subscripció mensual

4,99€

al mes

  • Accés il·limitat a tots els continguts escrits i en vídeo

SUBSCRIU-TE

subscripció anual

49€

a l’ANY

  • Accés il·limitat a tots els continguts escrits i en vídeo

SUBSCRIU-TE

subscripció FAN CLUB

99€

a l’ANY

  • Accés il·limitat a tots els continguts

  • Accés a sortejos de pòsters, llibres, entrades, etc.

  • 1 entrada gratis a l’any per assistir a una taula rodona o a una classe magistral sobre cinema fet per dones

  • 1 entrada gratis a l’any per assistir a una estrena d’una pel·lícula dirigida per una dona

  • 1 samarreta de Filmtopia

  • (Oferta vàlida només a Espanya)

SUBSCRIU-TE