ENTREVISTES

Janet Novás — Goya a la millor actriu revelació per ‘O corno’, dirigida per Jaione Camborda

La ballarina i coreògrafa Janet Novás (Porriño, Pontevedra, 1982) ha guanyat el Goya a la millor actriu revelació pel seu paper a O corno, dirigida per Jaione Camborda. Les altres actrius nominades eren Xinyi Ye i Yeju Ji, totes dues nominades per Chinas, Clàudia Malagelada per Creatura i Sara Becker per La contadora de películas.

Nuria Vidal i Marta Armengou

O Corno, de Jaione Camborda, va ser la darrera guanyadora de la Concha d’Or a la millor pel·lícula al Festival de Sant Sebastià. Janet Novás, la seva protagonista, és una coneguda ballarina i coreògrafa que en aquesta pel·lícula fa el seu debut com a actriu. Rodada en gallec, O Corno explica una història de fugida i sororitat ambientada al fosc tardofranquisme de l’any 1971 a l’aïllat paisatge de la misteriosa Illa d’Arosa. Més concretament explica la història de la María, Janet Novás, una dona que assisteix en parts i que, després d’un horrible succés, es veu obligada a fugir de l’illa on viu. Vam tenir ocasió de parlar amb Janet Novás al Festival de Sant Sebastià.

ÉS LA SISENA VEGADA A LA HISTÒRIA DEL FESTIVAL DE SANT SEBASTIÀ QUE GUANYA UNA PEL·LÍCULA DIRIGIDA PER UNA DONA I LA QUARTA DE MANERA CONSECUTIVA.

Al darrer Festival de Sant Sebastià, el jurat presidit per Claire Denis va atorgar la preuada Concha d’Or a la millor pel·lícula a O Corno, de Jaione Camborda. Directora d’origen basc, Camborda ha desenvolupat tota la seva carrera professional a Galícia. Janet Novás, la seva protagonista, és una coneguda ballarina i coreògrafa que fa aquí el seu debut com a actriu. Jaione Camborda és la primera directora espanyola que guanya la Concha d’Or a la millor pel·lícula. És la sisena vegada a la història del Festival de Sant Sebastià que guanya una pel·lícula dirigida per una dona i la quarta de manera consecutiva. També és la primera pel·lícula en gallec que aconsegueix el màxim guardó del #71SSIFF. El jurat ha decidit premiar aquesta pel·lícula en què la mirada de la cineasta acompanya els personatges femenins des de l’emoció, el físic i la corporalitat. Una història de dones, dirigida i produïda per dones: Jaione Camborda, Andrea Vázquez i María Zamora.

ENTREVISTA Jaione Camborda Janet Novás

TAMBÉ ET POT INTERESSAR...

ENTREVISTES

Stéphanie Di Giusto

"La sensualitat inesperada"

“Amb Rosalie en realitat he inventat el destí d'una dona que s'allibera amb la barba. He volgut, sobretot, explorar una història d'amor”.

ENTREVISTES

Alice Rohrwacher

"La cineasta de les meravelles"

“El cinema és una manera de viatjar en el temps”

ENTREVISTES

Nora El Hourch

"Sobre el consentiment"

Nora el Hourch reflexiona en la seva òpera prima sobre les diferents velocitats de la lluita feminista o el moviment #metoo, depenent del context socioeconòmic en què es desenvolupi.

ENTREVISTES

Claire Atherton

"Respectar el misteri de les imatges"

“L'edició és un lloc on realment pots resistir i ajudar la gent a resistir a la por”

FESTIVALS

D’A 2024

"Recordant el D’A 2023"

Aprofitem que comença el D’A 2024 per recordar que l’any passat Filmtopia ja estava treballant encara que no fos d’una manera tan pública. Al D’A del 2023 vam fer algunes...

ENTREVISTES

"Memòria del passat, testimoni del present i anunci del futur"

Bertha Gaztelumendi i Rosa Zufía se submergeixen literalment al mar de la memòria per descobrir les moltes directores basques que han fet i fan cinema a Euskadi.

ENTREVISTES

Paula Ortiz

"La modernitat del pensament de Teresa de Jesús"

Paula Ortiz s'acosta al personatge complex i ple de capes de Teresa de Jesús des de la poètica del seu llenguatge i amb la certesa que, encara avui, el...

ENTREVISTES

Laura Ferrés

"Testimoni de coses que poden desaparèixer"

“Si no introdueixes humor en una pel·lícula, no tens una pel·lícula seriosa”

ENTREVISTES

Delphine Lehericey

"“Envellir és una manera de convertir-te en la millor versió de tu mateixa”"

La directora suïssa Delphine Lehericey, amb la col·laboració indispensable de la coreògrafa La Ribot, ens ofereix una comèdia agredolça sobre la mort i la capacitat de la dansa contemporània per...

ENTREVISTES

Kitty Green

"“Hotel Royal és una altra manera diferent de veure la violència de gènere”"

La segona pel·lícula de ficció després de The Assistant és una barreja explosiva de gèneres que contrasta amb la seva gèlida i minimalista òpera prima.

  • enllaç copiat

Has de subscriure't per llegir tot l'article.

Uneix-te a la comunitat Filmtopia per poder seguir donant-te el millor del cinema fet per dones i oferir-te nous continguts i activitats!

Selecciona una d'aquestes tres opcions!

subscripció mensual

4,99€

al mes

  • Accés il·limitat a tots els continguts escrits i en vídeo

SUBSCRIU-TE

subscripció anual

49€

a l’ANY

  • Accés il·limitat a tots els continguts escrits i en vídeo

SUBSCRIU-TE

subscripció FAN CLUB

99€

a l’ANY

  • Accés il·limitat a tots els continguts

  • Accés a sortejos de pòsters, llibres, entrades, etc.

  • 1 entrada gratis a l’any per assistir a una taula rodona o a una classe magistral sobre cinema fet per dones

  • 1 entrada gratis a l’any per assistir a una estrena d’una pel·lícula dirigida per una dona

  • 1 samarreta de Filmtopia

  • (Oferta vàlida només a Espanya)

SUBSCRIU-TE