ENTREVISTES

Teresa Font — Intuïció i respiració

Per Teresa Font el muntatge està basat en la intuïció, la sensibilitat i el descobriment del punt exacte de tall. Quan va ser a Barcelona per presentar la Carta Blanca que ha configurat per la Filmoteca de Catalunya vam poder parlar amb ella dels seus inicis, la seva formació y el seu concepte del muntatge.

Nuria Vidal

Teresa Font no només és la muntadora més veterana del cinema espanyol, és també una de les millors muntadores del cinema internacional. Molt abans de col·laborar amb Almodóvar, Teresa Font ja era una peça indispensable al cinema de Vicente Aranda, Bigas Luna, Álex de la Iglesia i molts altres. La seva filmografia reuneix gairebé cent títols fonamentals del cinema espanyol, entre els quals hi ha els dos que li van fer guanyar el Goya, el primer per Días Contados d’Imanol Uribe, el segon per Dolor y gloria de Pedro Almodóvar. Al mes de febrer i març, la Filmoteca de Catalunya li ha ofert programar una Carta Blanca en què ha seleccionat deu pel·lícules, cinc en què ha treballat com a muntadora i cinc que ha triat perquè els seus directors han influït molt en la seva formació. Per Teresa Font el muntatge està basat en la intuïció, la sensibilitat i el descobriment del punt exacte de tall. Quan va ser a Barcelona per presentar la Carta Blanca que ha configurat per la Filmoteca de Catalunya vam poder parlar amb ella dels seus inicis, la seva formació y el seu concepte del muntatge.

Per seguir llegint cal registrar-se o tenir una subscripció.
Si ja tens un compte, accedeix aquí.

Registra't i podràs llegir 3 articles gratuïts al mes i fer comentaris

REGISTRA'T

subscripció mensual

4,99€

al mes

subscripció anual

49€

a l’ANY
PROVA GRATIS 15 DIES

subscripció FAN CLUB

99€

a l’ANY

Tria una de les nostres subscripcions per poder llegir tots els articles sense límits i així poder-te oferir els millors continguts:

SUBSCRIU-TE

Et queden 2/3 articles per llegir aquest mes

|

Subscriu-te si vols tenir accés il·limitat

Close