FILMS

Crítica — All dirt roads taste of salt

Marla Jacarilla

All dirt roads taste of salt

Any 2023

País Estats Units

Direcció Raven Jackson

Guió Raven Jackson

Producció Pastel
A24

Repartiment Kaylee Nicole Johnson
Jayah Henry
Preston McDowell
Charleen McClure
Moses Ingram
Reginald Helms Jr
ZainabJah
Chris Chalk
Sheila Atim

Fotografia Jomo Fray

Muntatge Lee Chatametikool

Música Sasha Gordon
Victor Magro

Distribució A24

Durada 97 min

Sinopsi

Un recorregut per la vida d'una dona en Mississippi i una oda a les generacions de persones, llocs i moments que ens conformen.

All dirt roads taste of salt

Any 2023

País Estats Units

Direcció Raven Jackson

Guió Raven Jackson

Producció Pastel
A24

Repartiment Kaylee Nicole Johnson
Jayah Henry
Preston McDowell
Charleen McClure
Moses Ingram
Reginald Helms Jr
ZainabJah
Chris Chalk
Sheila Atim

Fotografia Jomo Fray

Muntatge Lee Chatametikool

Música Sasha Gordon
Victor Magro

Distribució A24

Durada 97 min

Sinopsi

Un recorregut per la vida d'una dona en Mississippi i una oda a les generacions de persones, llocs i moments que ens conformen.

La poetessa i fotògrafa nord-americana Raven Jackson debuta en el llargmetratge amb aquest film estrenat en el Festival de Sundance. All Dirt Roads Taste of Salt mostra mitjançant seqüències alternades de manera no cronològica diverses dècades en la vida de Mack, una dona que viu en el sud rural d’Estats Units. Tanmateix, l’interès de la seva directora no radica tant en narrar la història de la protagonista, como en mostrar (i demostrar) el potencial poètic i sensitiu d’algunes de les imatges que la conformen.

La prevalença (i importància) de la imatge sobre la resta, l’ús de l’el·lipsis narrativa i l’escassesa de diàlegs són els trets que més destaquen en el film. Un film que articula la seva –mínima– narració a través de les mans dels personatges i el seu ric llenguatge. Les mans que acaricien, que abracen, que toquen altres mans, que furguen en la terra o que li tallen el cap a un peix. Les mans que es deixen mullar per la pluja i que serveixen, tot plegat, per conèixer i descobrir el món. Mans que apareixen en pantalla la major part del temps i que guanyen un protagonisme inusual, que són capaces d’expressar tant o inclús més que el rostre, que ens mostren l’amor, la ràbia, el plaer, l’esperança, el dolor o la frustració. Mans que ens vinculen amb la naturalesa quan toquem el fang que es forma després de la pluja.

Més que narrar una història de manera corrent, All Dirt Roads Taste of Salt proposa una aproximació lírica tant a la vida com a la inevitable mort que aquesta implica; mostrant, mitjançant imatges de gran bellesa, la relació de l’ésser humà amb la naturalesa i els elements. 

ACTRIUS DIRECTORES PEL·LÍCULA Raven Jackson

TAMBÉ ET POT INTERESSAR...

FILMS

Crítica

"Rosalie: Una història d’amor inesperada"

Rosalie és bella, Rosalie és una dona, però Rosalie no és una dona bella com totes les altres. La directora francesa Stéphanie Di Giusto s'acosta a aquest personatge estrany amb...

FILMORETRATS

Meg Ryan

"L’estrella que estimava les cineastes"

Amb motiu de la seva visita al BCN Film Fest, on presentarà Lo que sucede después, la seva segona pel·lícula com a directora, repassem la trajectòria de Meg Ryan, rutilant...

ENTREVISTES

Stéphanie Di Giusto

"La sensualitat inesperada"

“Amb Rosalie en realitat he inventat el destí d'una dona que s'allibera amb la barba. He volgut, sobretot, explorar una història d'amor”.

ENTREVISTES

Alice Rohrwacher

"La cineasta de les meravelles"

“El cinema és una manera de viatjar en el temps”

FILMS

Crítica

"La quimera: Una faula entre dos mons"

El quart llargmetratge d'Alice Rohrwacher ens parla, amb lirisme i vitalitat, de la importància que tenen en les nostres vides les restes del passat

FILMS

Crítica

"La noia que sanava: La nena santa"

El cinquè llargmetratge de la belga Fien Troch retrata una jove amb un do extraordinari en un context ordinari.

FILMS

Crítica

"Sangre en los labios: violent pressentiment del desig"

Rose Glass ens desafia, provoca i sedueix amb el seu segon llargmetratge, una violenta i captivadora relació lèsbica situada en un petit poble de Nou Mèxic. La passió entre Lou...

FILMS

Crítica

"HLM Pussy: Una girlhood per a l’època del post #metoo"

L'òpera prima de la cineasta francomarroquina Nora el Hourch aborda una sèrie de temes —el consentiment, la cultura de la violació i la violència sexual en l'àmbit adolescent—que poden resultar...

ENTREVISTES

Nora El Hourch

"Sobre el consentiment"

Nora el Hourch reflexiona en la seva òpera prima sobre les diferents velocitats de la lluita feminista o el moviment #metoo, depenent del context socioeconòmic en què es desenvolupi.

ENTREVISTES

Claire Atherton

"Respectar el misteri de les imatges"

“L'edició és un lloc on realment pots resistir i ajudar la gent a resistir a la por”

  • enllaç copiat

Has de subscriure't per llegir tot l'article.

Uneix-te a la comunitat Filmtopia per poder seguir donant-te el millor del cinema fet per dones i oferir-te nous continguts i activitats!

Selecciona una d'aquestes tres opcions!

subscripció mensual

4,99€

al mes

  • Accés il·limitat a tots els continguts escrits i en vídeo

SUBSCRIU-TE

subscripció anual

49€

a l’ANY

  • Accés il·limitat a tots els continguts escrits i en vídeo

SUBSCRIU-TE

subscripció FAN CLUB

99€

a l’ANY

  • Accés il·limitat a tots els continguts

  • Accés a sortejos de pòsters, llibres, entrades, etc.

  • 1 entrada gratis a l’any per assistir a una taula rodona o a una classe magistral sobre cinema fet per dones

  • 1 entrada gratis a l’any per assistir a una estrena d’una pel·lícula dirigida per una dona

  • 1 samarreta de Filmtopia

  • (Oferta vàlida només a Espanya)

SUBSCRIU-TE