FILMS

Crítica — Ama Glòria: Darrer estiu

Ama Gloria, un melodrama sensible sobre l'acceptació de la pèrdua

Nuria Vidal

Ama Glòria (Àma Glòria)

Any 2023

País França

Direcció Marie Amachoukeli-Barsacq

Guió Pauline Guéna
Marie Amachoukeli-Barsacq

Producció Lilies Films
CNC, Canal+
Regió Ille-de.France
Cinema+

Repartiment Louise Mauroy-Panzani
Ilça Moreno Zego

Fotografia Inès Tabarin

Muntatge Suzana Pedro

Música Fanny Martin

Distribució Surtsey Films

Durada 84 min

Data d'estrena 26 d'abril del 2024

Sinopsi

La Cléo té sis anys, no té mare i viu amb el pare. El que la Cléo estima més al món és la seva mainadera Glòria. Quan la Gloria ha de tornar a Cap Verd a cuidar els seus propis fills, totes dues hauran d'aprendre a compartir el darrer estiu juntes.

Ama Glòria (Àma Glòria)

Any 2023

País França

Direcció Marie Amachoukeli-Barsacq

Guió Pauline Guéna
Marie Amachoukeli-Barsacq

Producció Lilies Films
CNC, Canal+
Regió Ille-de.France
Cinema+

Repartiment Louise Mauroy-Panzani
Ilça Moreno Zego

Fotografia Inès Tabarin

Muntatge Suzana Pedro

Música Fanny Martin

Distribució Surtsey Films

Durada 84 min

Data d'estrena 26 d'abril del 2024

Sinopsi

La Cléo té sis anys, no té mare i viu amb el pare. El que la Cléo estima més al món és la seva mainadera Glòria. Quan la Gloria ha de tornar a Cap Verd a cuidar els seus propis fills, totes dues hauran d'aprendre a compartir el darrer estiu juntes.

Hi ha una sensibilitat i una tendresa en aquest film que la singularitza sobre qualsevol altra història amb un argument semblant. Una sensibilitat que en part queda explicada si sabem que està produïda per Lilies Films, la productora darrere de les pel·lícules de Céline Sciamma. Una mica de l’atmosfera de Petite maman es cola a la segona pel·lícula de Marie Amachoukeli-Barsacq.

Guionista abans que directora, Marie Amachoukeli-Barsacq va guanyar el 2014 la Cambra d’Or del Festival de Canes amb el seu primer film, Mil noches y una boda, una pel·lícula codirigida amb dues cineastes més. Ama Gloria, el seu segon treball, va inaugurar la Setmana de la Crítica de Canes 2023 enlluernant amb la presència de la petita Louise Mauroy-Panzani, l’autèntica sorpresa del film.

La història és molt simple. La Cléo adora la Gloria, la dona que la cuida des que era un nadó. Però la Glòria ha de tornar a Cap Verd quan la seva mare, que es feia càrrec dels seus fills a l’illa, mor sobtadament. Això és una tragèdia per la Cléo que aconsegueix fer que la Glòria i el seu pare li prometin que passaran l’estiu juntes a Cap Verd. Basada en els records de la pròpia infància de la directora, la pel·lícula vol rendir homenatge a totes aquelles persones que, sense ser pares o mares, senten un gran amor per les criatures que tenen a càrrec seu.

BASADA EN ELS RECORDS DE LA PRÒPIA INFÀNCIA DE LA DIRECTORA, LA PEL·LÍCULA VOL RENDIR HOMENATGE A TOTES AQUELLES PERSONES QUE, SENSE SER PARES O MARES, SENTEN UN GRAN AMOR PER LES CRIATURES QUE TENEN AL SEU CÀRREC

L’arribada de la Cléo a Cap Verd i les seves exigències d’afecte provocarà situacions de tensió amb els fills de la Glòria, que hauran de començar a conèixer la seva mare alhora que la comparteixen amb aquesta nena una mica malcriada. La convivència en aquestes setmanes de vida lliure, en què la Cléo descobreix que hi ha un altre món i que la Glòria no és de la seva propietat, és el centre d’aquest film que no deixa de ser un melodrama sensible sobre l’acceptació de la pèrdua. Per a totes dues, perquè tampoc és fàcil per la Glòria dir adeu a aquesta nena que ha vist créixer.

No és una sorpresa veure que una de les referències de la directora a l’hora de contar aquesta història sigui Mary Poppins amb la barreja de ficció i realitat, de fantasia i amor. Aquesta influència explica perquè recorre a l’animació per mostrar el món interior de la Cléo. Marie Amachoukeli-Barsacq, que ja havia codirigit un curtmetratge animat, Quiero que Plutón vuelva  a ser un planeta, amb Vladimir Mavounia-Kouka, treballa en aquesta ocasió amb Pierre-Emmanuel Lyet, escriptor i il·lustrador de llibres infantils. El resultat és espectacular en la manera com s’integren els dos llenguatges en un film carregat d’emocions i sentiments.

Ama Glòria s’estrena el 26 d’abril, Dia de la Infància a Espanya. No es podia pensar en una pel·lícula millor que aquesta d’una nena amb ulleres i el seu amor per la Gloria per cridar l’atenció sobre la figura de la infància.

CRÍTICA DIRECTORES Marie Amachoukeli-Barsacq PEL·LÍCULA

TAMBÉ ET POT INTERESSAR...

FILMORETRATS

Věra Chytilová

"Una margarida en un món gris"

La distribuïdora independent Atalante estrena en una versió restaurada en 4K ‘Les margarides’, el film manifest de la cineasta txeca Věra Chytilová, un dels títols fonamentals del cinema d'avantguarda i...

FILMS

Crítica

"Bird: Voler volar"

El nou film de la directora britànica Andrea Arnold barreja realisme social d'extraradi amb elements màgics.

ENTREVISTES

Sandra Romero

"Quedar-se o anar-se’n?"

Des que 'Por donde pasa el silencio', òpera prima de la sevillana Sandra Romero, es va estrenar a la secció Nous Directors del Festival de Sant Sebastià, el film ha...

FESTIVALS

FICX

"62a Edició: Fronteres entre allò real i allò imaginat"

El Festival Internacional de Cine de Gijón torna a apostar per la diversitat en la seva 62a edició, que es va celebrar del 15 al 23 de novembre, on va...

FILMS

Crítica

"Les Margarides: Un manifest sobre el desordre com a acció subversiva"

Una pel·lícula que trenca la linealitat del relat i es rebel·la contra tot l'ordre establert.

FILMS

Crítica

"Una familia: Les paraules justes"

La novel·lista Christine Angot debuta com a cineasta amb aquest documental autobiogràfic en el qual torna a abordar el tema central de la seva obra: l'incest. S'estrena a Filmin.

FILMS

Crítica

"Bread & Roses: Pa, Treball i Llibertat"

Calen testimonis com 'Bread & Roses', que ens recordin que al món encara hi ha moltes dones sense cap dret. La lleugera sensació que les coses podien canviar per a...

ENTREVISTES

Isabel Herguera

"Animant somnis"

La 31a edició de L’Alternativa, Festival de Cinema Independent de Barcelona, ​​que se celebra entre el 14 i el 24 de novembre, dedica una de les sessions satèl·lits a la...

ENTREVISTES

Joanna Pardos

"El testimoni com a arma"

"El futbol era una realitat que desconeixia i que m'interessava poc, però quan vaig conèixer la història d'elles, li vaig trobar un sentit, perquè era un espai molt masculinitzat que...

FILMS

Crítica

"El baño del diablo: Ànimes turmentades pretenent evitar la condemna eterna"

El quart film de Veronika Franz i Severin Fiala ens submergeix en uns aterridors fets succeïts en diversos països de l'Europa dels segles XVII i XVIII

  • enllaç copiat

Has de subscriure't per llegir tot l'article.

Uneix-te a la comunitat Filmtopia per poder seguir donant-te el millor del cinema fet per dones i oferir-te nous continguts i activitats!

Selecciona una d'aquestes tres opcions!

subscripció mensual

4,99€

al mes

  • Accés il·limitat a tots els continguts escrits i en vídeo

SUBSCRIU-TE

subscripció anual

49€

a l’ANY

  • Accés il·limitat a tots els continguts escrits i en vídeo

SUBSCRIU-TE

subscripció FAN CLUB

99€

a l’ANY

  • Accés il·limitat a tots els continguts

  • Accés a sortejos de pòsters, llibres, entrades, etc.

  • 1 entrada gratis a l’any per assistir a una taula rodona o a una classe magistral sobre cinema fet per dones

  • 1 entrada gratis a l’any per assistir a una estrena d’una pel·lícula dirigida per una dona

  • 1 samarreta de Filmtopia

  • (Oferta vàlida només a Espanya)

SUBSCRIU-TE