FILMS

Crítica — La llum que imaginem: La llum de les petites coses

El segon llargmetratge de la directora índia Payal Kapadia narra la història vital, laboral i sentimental de tres dones que habiten un Mumbai ple de vida i moviment.

Marla Jacarilla

La llum que imaginem (All we imagine as light)

Any 2024

País India

Direcció Payal Kapadia

Guió Payal Kapadia

Producció Petit Chaos
Arte France Cinéma
Baldr FilmChalk & Chees
Another Birth
Les Films Fauves
Pulpa Film

Repartiment Kani Kusruti
Divya Prabha
Chhaya Kadam
Hridhu Haroon
Azees Nedumangad

Fotografia Ranabir Das

Muntatge Clément Pinteaux

Música Dhritiman Das

Distribució Atalante

Durada 118 min

Data d’estrena 01-01-2025

Sinopsi

Prabha és infermera i viu a Mumbai junt amb la seva amiga i companya de treball Anu. Un dia, rep per correu un regal inesperat del seu marit, que porta molt de temps vivint a Alemanya. A diferència d'ella, que espera resignada el retorn d'un espòs que mai apareix, Anu desafia tant les normes socials com la seva família i viu una apassionada història d'amor amb Shiaz, un jove musulmà.

La llum que imaginem (All we imagine as light)

Any 2024

País India

Direcció Payal Kapadia

Guió Payal Kapadia

Producció Petit Chaos
Arte France Cinéma
Baldr FilmChalk & Chees
Another Birth
Les Films Fauves
Pulpa Film

Repartiment Kani Kusruti
Divya Prabha
Chhaya Kadam
Hridhu Haroon
Azees Nedumangad

Fotografia Ranabir Das

Muntatge Clément Pinteaux

Música Dhritiman Das

Distribució Atalante

Durada 118 min

Data d’estrena 01-01-2025

Sinopsi

Prabha és infermera i viu a Mumbai junt amb la seva amiga i companya de treball Anu. Un dia, rep per correu un regal inesperat del seu marit, que porta molt de temps vivint a Alemanya. A diferència d'ella, que espera resignada el retorn d'un espòs que mai apareix, Anu desafia tant les normes socials com la seva família i viu una apassionada història d'amor amb Shiaz, un jove musulmà.

Un travelling nerviós i vibrant recorre incansable els carrers. Veiem les parades del mercat, el trànsit a les carreteres, la gent que agafa el transport públic per anar a treballar. Veus en off de diferents persones ens parlen de la relació que tenen amb la ciutat, de les coses bones i també de les dolentes. Es tracta de Mumbai, la cosmopolita ciutat que habiten les infermeres Prabha i Anu, i també la cuinera Parvaty, tres bones amigues que treballen a un hospital de la ciutat.

La primera d’elles, Prabha, viu a l’espera que algun dia el seu marit –qui a penes va conèixer– torni d’Alemanya. Amb el pas dels dies, les setmanes i fins i tot els mesos, l’esperança es va esvaint, però les normes socials imperants li impedeixen oblidar-se d’ell i començar una nova vida. D’altra banda, la jove i impulsiva Anu viu una relació amorosa i clandestina amb un home musulmà. Tots dos hauran d’amagar el seu amor davant les seves respectives famílies per evitar un escàndol. Finalment, Parvaty es veu obligada a marxar-se de la que ha estat casa seva durant anys a causa de les pressions exercides per una constructora immobiliària que la vol desnonar per construir grans gratacels a la zona.

En escoltar –o llegir– aquest argument, podríem pensar que es tracta d’un film tremendament ambiciós, ja que entreteixeix diverses històries i són molts (i molt importants) els temes que aborda: l’amor, la falta de llibertat de les dones i la pressió que s’exerceix sobre elles, el pes de la religió, la qüestió de classe, l’abús de poder de les empreses cap als ciutadans i ciutadanes del carrer… Però un dels nombrosos èxits del film de Kapadia és, sens dubte, la seva capacitat per posar encertadament el focus en les petites coses que, no per ser petites, resulten menys importants.

Per seguir llegint cal registrar-se o tenir una subscripció.
Si ja tens un compte, accedeix aquí.

Registra't i podràs llegir 3 articles gratuïts al mes i fer comentaris

REGISTRA'T

subscripció mensual

4,99€

al mes

subscripció anual

49€

a l’ANY
PROVA GRATIS 15 DIES

subscripció FAN CLUB

99€

a l’ANY

Tria una de les nostres subscripcions per poder llegir tots els articles sense límits i així poder-te oferir els millors continguts:

SUBSCRIU-TE

Et queden 2/3 articles per llegir aquest mes

|

Subscriu-te si vols tenir accés il·limitat

Close