FILMS

Crítica — El hombre más feliz del mundo

Marla Jacarilla

El hombre más feliz del mundo (Najsrekjniot chovek na svetot)

Any 2022

País Macedònia

Direcció Teona Strugar Mitevska

Guió Teona Strugar Mitevska
Elma Tataragic

Producció Sisters and Brother Mitevski
Vértigo
Terminal 3
SCCA/PRO-BA-Sarajevo
Center for Contemporary Art
Entre Chien et Loup
Frau Film

Repartiment Jelena Kordic Kuret
Adnan Omerovic
Labina Mitevska
Ana Kostovska
Ksenija Marinkovic

Fotografia Virginie Saint-Martin

Muntatge Per K. Lirkegaard

Música Johan Johansson

Distribució Pyramide Distribution

Durada 100 min

Sinopsi

Asja té 40 anys, viu a Sarajevo i coneix el banquer Zoran en una cita a cegues. Aviat veurem que Zoran no busca l'amor sinó una altra cosa que Asja anirà descobrint en aquesta trobada que resulta molt més pertorbadora del que havia imaginat.

El hombre más feliz del mundo (Najsrekjniot chovek na svetot)

Any 2022

País Macedònia

Direcció Teona Strugar Mitevska

Guió Teona Strugar Mitevska
Elma Tataragic

Producció Sisters and Brother Mitevski
Vértigo
Terminal 3
SCCA/PRO-BA-Sarajevo
Center for Contemporary Art
Entre Chien et Loup
Frau Film

Repartiment Jelena Kordic Kuret
Adnan Omerovic
Labina Mitevska
Ana Kostovska
Ksenija Marinkovic

Fotografia Virginie Saint-Martin

Muntatge Per K. Lirkegaard

Música Johan Johansson

Distribució Pyramide Distribution

Durada 100 min

Sinopsi

Asja té 40 anys, viu a Sarajevo i coneix el banquer Zoran en una cita a cegues. Aviat veurem que Zoran no busca l'amor sinó una altra cosa que Asja anirà descobrint en aquesta trobada que resulta molt més pertorbadora del que havia imaginat.

Asja és una dona soltera de 40 anys que viu a Sarajevo. Coneix Zoran, un banquer de 43 anys, en un lloc de cites. Però Zoran no busca l’amor, sinó el perdó. Durant la guerra de 1993 va estar disparant la ciutat des de l’altre bàndol, i vol conèixer la seva primera víctima. Ara els dos han de reviure el dolor a l’hora de buscar el perdó.

Asja entra al vestíbul d’un hotel d’estil brutalista en Sarajevo i es dirigeix al que sembla ser un lloc on s’organitzen cites a cegues. Allí, mitjançant una sèrie de jocs de preguntes i activitats lúdiques variades, els solitaris assistents tindran l’oportunitat de conèixer potencials parelles. L’escenari, decorat al mil·límetre, tan pertorbador com kitsch, ens va mostrant un repertori de personatges cada vegada més esperpèntics, i les activitats ens recorden aquelles que s’organitzen per a assistents a creuers del Imserso. Zoran seu enfront d’Asja, la seva parella durant la sessió. Comença el joc de preguntes i respostes. Poc a poc anem coneixent els dos protagonistes i, poc a poc, la llavor de la inquietud comença a créixer. El que havia començat com una comèdia una mica esperpèntica, canvia de to i va enfosquint-se per moments. L’estrany comportament de Zoran ens dona a entendre que, en realitat, no busca una parella. Per què està en un lloc com aquest? Què busca en realitat? Quin és el vincle entre Zoran i Asja que només Zoran sembla conèixer? A quin moment del passat hauríem de remuntar-nos per esbrinar-ho? Aquestes són les preguntes que es fa la desconcertada Asja i també l’espectador; preguntes amb una resposta que coneixerem quan el passat irrompi mitjançant un flashback que esclata per descompondre-ho tot.

“ZORAN NO BUSCA L’AMOR SINÓ UNA ALTRA COSA QUE ASJA ANIRÀ DESCOBRINT EN AQUESTA TROBADA QUE RESULTA MOLT MÉS PERTORBADORA DEL QUE HAVIA IMAGINAT”

Teona Strugar Mitevska, directora d’I am from Titov Veles (2007) o Dios es mujer y se llama Petrunya (2019), torna questa vegada amb un film sobre la identitat i les fronteres, però especialment sobre la culpa, la redempció i les conseqüències de la guerra –les visibles i les no visibles–. Una guerra, la de l’antiga Iugoslàvia, que continua present en les ments i les vides de Zoran i Asja. Una guerra que va tenir lloc no fa tant, que va estar activa fins el 2001. I 2001, no ho oblidem, és el segle XXI.

ACTRIUS DIRECTORES FEMINISME Teona Strugar Mitevska

TAMBÉ ET POT INTERESSAR...

FILMS

Crítica

"Rosalie: Una història d’amor inesperada"

Rosalie és bella, Rosalie és una dona, però Rosalie no és una dona bella com totes les altres. La directora francesa Stéphanie Di Giusto s'acosta a aquest personatge estrany amb...

FILMORETRATS

Meg Ryan

"L’estrella que estimava les cineastes"

Amb motiu de la seva visita al BCN Film Fest, on presentarà Lo que sucede después, la seva segona pel·lícula com a directora, repassem la trajectòria de Meg Ryan, rutilant...

ENTREVISTES

Stéphanie Di Giusto

"La sensualitat inesperada"

“Amb Rosalie en realitat he inventat el destí d'una dona que s'allibera amb la barba. He volgut, sobretot, explorar una història d'amor”.

ENTREVISTES

Alice Rohrwacher

"La cineasta de les meravelles"

“El cinema és una manera de viatjar en el temps”

FILMS

Crítica

"La quimera: Una faula entre dos mons"

El quart llargmetratge d'Alice Rohrwacher ens parla, amb lirisme i vitalitat, de la importància que tenen en les nostres vides les restes del passat

FILMS

Crítica

"La noia que sanava: La nena santa"

El cinquè llargmetratge de la belga Fien Troch retrata una jove amb un do extraordinari en un context ordinari.

FILMS

Crítica

"Sangre en los labios: violent pressentiment del desig"

Rose Glass ens desafia, provoca i sedueix amb el seu segon llargmetratge, una violenta i captivadora relació lèsbica situada en un petit poble de Nou Mèxic. La passió entre Lou...

FILMS

Crítica

"HLM Pussy: Una girlhood per a l’època del post #metoo"

L'òpera prima de la cineasta francomarroquina Nora el Hourch aborda una sèrie de temes —el consentiment, la cultura de la violació i la violència sexual en l'àmbit adolescent—que poden resultar...

ENTREVISTES

Nora El Hourch

"Sobre el consentiment"

Nora el Hourch reflexiona en la seva òpera prima sobre les diferents velocitats de la lluita feminista o el moviment #metoo, depenent del context socioeconòmic en què es desenvolupi.

ENTREVISTES

Claire Atherton

"Respectar el misteri de les imatges"

“L'edició és un lloc on realment pots resistir i ajudar la gent a resistir a la por”

  • enllaç copiat

Has de subscriure't per llegir tot l'article.

Uneix-te a la comunitat Filmtopia per poder seguir donant-te el millor del cinema fet per dones i oferir-te nous continguts i activitats!

Selecciona una d'aquestes tres opcions!

subscripció mensual

4,99€

al mes

  • Accés il·limitat a tots els continguts escrits i en vídeo

SUBSCRIU-TE

subscripció anual

49€

a l’ANY

  • Accés il·limitat a tots els continguts escrits i en vídeo

SUBSCRIU-TE

subscripció FAN CLUB

99€

a l’ANY

  • Accés il·limitat a tots els continguts

  • Accés a sortejos de pòsters, llibres, entrades, etc.

  • 1 entrada gratis a l’any per assistir a una taula rodona o a una classe magistral sobre cinema fet per dones

  • 1 entrada gratis a l’any per assistir a una estrena d’una pel·lícula dirigida per una dona

  • 1 samarreta de Filmtopia

  • (Oferta vàlida només a Espanya)

SUBSCRIU-TE