ENTREVISTES

Irene Iborra — Tornar a jugar fent cinema d’animació

“En stop-motion, com que treballes amb materials, estàs exposada als accidents. La imperfecció i els accidents son coses que m'agraden molt, perquè reflecteixen la vida, allò real, allò orgànic. ”

Nuria Vidal

De vegades la feina et dona oportunitats de tornar a jugar. La Irene Iborra ho sap molt bé: ella juga cada dia amb els seus personatges a la seva ciutat en miniatura. Perquè la Irene Iborra està rodant una pel·lícula d’animació en stop-motion, el que vol dir una pel·lícula amb titelles animats, espais minúsculs i una ciutat en petitó que reprodueix l’extraradi barceloní on els seus personatges es mouen. L’Olívia i el terratrèmol invisible es roda a una nau del barri de Sant Martí de Barcelona. Allà hi haurà un equip de moltes persones treballant fins al mes de novembre, entre ninots i casetes.

L’Olívia i el terratrèmol invisible és una adaptació de la novel·la de Maite Carranza, La película de mi vida, un preciós llibre publicat el 2017 que porta més de 25.000 exemplars venuts. Quan l’Olivia, una nena de 12 anys, el seu germà petit Tim i la seva mare Ingrid es veuen obligats a deixar casa seva per culpa d’un desnonament, l’Olivia s’inventa el rodatge d’una pel·lícula per al seu germà, mentre descobreix entre terratrèmols i pel·lícules imaginàries l’enorme poder de l’amistat i la solidaritat.

La Irene Iborra és la primera directora a Espanya al capdavant d’un llargmetratge realitzat amb aquesta tècnica. Per a  la producció ha comptat amb la col·laboració de dos dels artistes de stop-motion més reconeguts del món, César Díaz i el britànic Tim Allen, animadors de Wes Anderson i Tim Burton. Les veus les han posat, entre d’altres, Emma Suárez i Jordi Évole.

Un  calorós dia d’aquest estiu, vam visitar el rodatge de Olívia i el terratrèmol invisible, i vam poder veure les meravelles de la creació de la vida d’aquests personatges animats i els espais urbans fascinants on transcorren les seves aventures. De tot això ens parla la directora a l’entrevista que li vam fer.

ANIMACIÓ DIRECTORES PEL·LÍCULA

TAMBÉ ET POT INTERESSAR...

FILMS

Crítica

"La sustancia: Més jove, més bonica, més perfecta. Com tu, però millor"

Després del seu debut el 2017 amb 'Revenge', la directora francesa Coralie Fargeat torna amb 'La sustancia', un desmesurat film que farà les delícies de la gent aficionada al body...

FILMS

Crítica

"La infiltrada: A la boca del llop"

El thriller polític d'Arantxa Echevarría s'atreveix a explicar una història espinosa i oculta en el context del món etarra dels anys noranta.

ENTREVISTES

Carlota Pereda

"“No hi ha res més interessant que intentar esbrinar per què som com som”"

El 2022, Carlota Pereda va presentar l‘angoixant i pertorbadora Cerdita al Festival de Sitges. Amb guió original de la pròpia directora i rodat a Extremadura, la pel·lícula estava inspirada en...

ENTREVISTES

Arantxa Echevarría

"Retratar mons masculins amb mirada femenina"

“És una pel·lícula sobre tot el que s'amaga, sembla que explica una cosa i n'està amagada una altra. Aquest és el procés del thriller, saber que qualsevol error et portarà...

ENTREVISTES

Rita Azevedo

"La curiositat d’una mirada"

La Federació Catalana de Cineclubs guardona amb el primer Premi Nunes internacional a la directora portuguesa Rita Azevedo Gomes.

FILMS

Crítica

"I Saw the TV Glow: Resplendor absorbent"

Jane Schoenbrun fa una reflexió brillant sobre el poder de la televisió en un film que es mou entre la fascinació i l'horror en la frontera del somni.

FILMS

Crítica

"Los destellos: Difuminat en el fons"

El tercer llargmetratge de Pilar Palomero va competir per la Concha d’Or durant la 72a edició del Festival de Sant Sebastià. Aquesta adaptació intimista d’un dels relats de l’antologia 'Un...

ENTREVISTES

Audrey Diwan

"“Veniu a projectar la vostra intimitat, els vostres fantasmes”"

Cinquanta anys després d''Emmanuelle', de Just Jaeckin, tot un clàssic del cinema eròtic, la francesa Audrey Diwan va inaugurar el passat Festival de Sant Sebastià amb una altra 'Emmanuelle', una...

FILMS

Crítica

"Emmanuelle: Observar la mirada"

La producció francesa 'Emmanuelle', dirigida per Audrey Diwan, va inaugurar a concurs la 72a edició del Festival de San Sebastià. Diwan, guanyadora del Lleó d’Or del Festival de Venècia amb...

ENTREVISTES

Icíar Bollaín

"Entendre l’assetjament"

“És una pel·lícula sobre com es desplega una dinàmica de l'assetjament. És una pel·lícula que ajuda a veure la paràlisi i la destrucció d'una persona que viu aquest tipus d'agressió.”...

  • enllaç copiat

Has de subscriure't per llegir tot l'article.

Uneix-te a la comunitat Filmtopia per poder seguir donant-te el millor del cinema fet per dones i oferir-te nous continguts i activitats!

Selecciona una d'aquestes tres opcions!

subscripció mensual

4,99€

al mes

  • Accés il·limitat a tots els continguts escrits i en vídeo

SUBSCRIU-TE

subscripció anual

49€

a l’ANY

  • Accés il·limitat a tots els continguts escrits i en vídeo

SUBSCRIU-TE

subscripció FAN CLUB

99€

a l’ANY

  • Accés il·limitat a tots els continguts

  • Accés a sortejos de pòsters, llibres, entrades, etc.

  • 1 entrada gratis a l’any per assistir a una taula rodona o a una classe magistral sobre cinema fet per dones

  • 1 entrada gratis a l’any per assistir a una estrena d’una pel·lícula dirigida per una dona

  • 1 samarreta de Filmtopia

  • (Oferta vàlida només a Espanya)

SUBSCRIU-TE