Pilar Palomero — El paisatge de la infància
“Per mi els curts són el germen de ‘Los destellos’. Si algú veu els curts, es veu clarament. Quan vaig llegir el relat d’Eider Rodríguez, vaig sentir que era l'oportunitat de tornar als temes sobre els quals havia parlat als curts”
Tres pel·lícules en quatre anys, tres èxits indiscutibles, han col·locat Pilar Palomero entre les figures més importants del cinema espanyol. Las niñas, La Maternal i Los destellos són ja referents per a altres cineastes. Abans de fer aquests films, Pilar Palomero va realitzar tres curts imprescindibles per entendre el seu cinema, La noche de todas las cosas, Horta i Agenda 1958, (tots tres es poden veure a Filmin). Los destellos es va estrenar al Festival de Sant Sebastià on la seva protagonista, Patricia López Arnaiz, va guanyar el premi a la millor interpretació. Aleshores no vam poder entrevistar Pilar Palomero, però ho hem pogut fer a Barcelona. Va ser una conversa tranquil·la, lluny de la urgència de la promoció, que ens va permetre parlar de cinema, la seva trajectòria, la seva formació i el seu pas per Sarajevo on va treballar amb Béla Tarr. L’entrevista es va fer abans de saber que Los destellos ha sumat quatre nominacions als Premis Gaudí (millor pel·lícula en llengua no catalana, millor guió adaptat, millor actriu i millor actor secundari) i 4 nominacions als Premis Goya. Totes més que merescudes.