MIFDB — Guia per les Persistències fílmiques de la Mostra Internacional de Films de Dones de Barcelona
Una panoràmica immillorable pel cinema fet per dones arreu del món a través de títols provinents de Brasil, Perú, la Xina, Geòrgia, Japó, Xile, Estats Units i Alemanya, entre d'altres països.
La Mostra de Films de Dones es desenvolupa des de fa uns quants anys de manera divergent al model tradicional de festival, i expandeix la seva programació al llarg de diversos mesos en diferents entregues. El programa de les Persistències fílmiques és la secció que més respon a la idea tradicional de mostra cinematogràfica: una tria dels millors títols recents firmats per directores que es projecten a la Filmoteca de Catalunya del 21 al 26 de maig. La selecció no és arbitrària sinó que ens ofereix una mostra variada pel que fa a procedències socials, culturals i geogràfiques (del Magrib a Austràlia, del Perú al Japó, de la Xina a la selva amazònica, de Geòrgia a la frontera entre Mèxic i Estats Units), però també de les pràctiques estètiques dels feminismes contemporanis, del videoassaig a la ficció dramàtica passant per les múltiples formes de la no ficció. La majoria de films integren a més mirades tradicionalment menystingudes, com les autofilmacions de les dones a la presó de Malqueridas, la lluita militant indígena de Crowra i la reafirmació de la treballadora andina d’Antuca.
En breu, a Filmtopia també publicarem el Filmoretrat de Sara Gómez, protagonista indispensable de la retrospectiva d’enguany, que tindrà lloc del 29 de maig al 6 de juny a la Filmoteca, i un repàs al Cinema fora lloc, les projeccions a l’aire lliure que se celebraran del 26 de maig al 6 de juliol a diferents places de Barcelona.