FILMS

Crítica — Last shadow at first light

Marla Jacarilla

Last shadow at first light

Any 2023

País Singapur

Direcció Nicole Midori Woodford

Guió Nicole Midori Woodford

Producció Jeremy Chua
Shôzô Ichiyama
Boštjan Virc
Tomohiko Seki
Pōtocol, Fourier Films
Studio Virc
Cogito Works

Repartiment Masatoshi Nagase
Mihaya Shirata
Mario Tsutsui
Peter Yu

Fotografia Hideho Urata

Muntatge Daniel Hui
Nicole Midori Woodford

Música Alenja Pivko Kneževič

Durada 107 min

Sinopsi

Perseguida pel record de la seva mare morta en el terrible tsunami del 2011, Ami s'embarca en un viatge de Singapur al Japó acompanyada d'Isamu, el seu oncle indolent. Entre paisatges fantàstics, somnis i fantasmes, Ami aconseguirà tancar les ferides que la turmenten.

Last shadow at first light

Any 2023

País Singapur

Direcció Nicole Midori Woodford

Guió Nicole Midori Woodford

Producció Jeremy Chua
Shôzô Ichiyama
Boštjan Virc
Tomohiko Seki
Pōtocol, Fourier Films
Studio Virc
Cogito Works

Repartiment Masatoshi Nagase
Mihaya Shirata
Mario Tsutsui
Peter Yu

Fotografia Hideho Urata

Muntatge Daniel Hui
Nicole Midori Woodford

Música Alenja Pivko Kneževič

Durada 107 min

Sinopsi

Perseguida pel record de la seva mare morta en el terrible tsunami del 2011, Ami s'embarca en un viatge de Singapur al Japó acompanyada d'Isamu, el seu oncle indolent. Entre paisatges fantàstics, somnis i fantasmes, Ami aconseguirà tancar les ferides que la turmenten.

Després d’haver treballat en publicitat i haver fet alguns curtmetratges, la directora de Singapur Nicole Midori Woodford debuta en el llargmetratge amb Last Shadow at First Light, una delicada òpera prima sobre la mort, la memòria i el record. Un film reposat, misteriós i poètic que retrata personatges introspectius que viatgen a la recerca d’alguna cosa.

En Last Shadow at First Light, Ami (MihayaShirata), la jove protagonista, viatja des de Singapur fins al Japó a la recerca de la seva mare, suposadament desapareguda fa molts anys a causa d’un tsunami devastador. Al principi una mica de mala gana, l’oncle Isamu (Masatoshi Nagase) l’acompanya en el trajecte. És un home de poques paraules, una mica ludòpata, alcohòlic i generalment deprimit, un home taciturn que busca una raó per viure (encara que, tot sigui dit, potser no s’esforça suficient).

“ENTRE PAISATGES FANTÀSTICS, SOMNIS I FANTASMES, AMI ACONSEGUIRÀ TANCAR LES FERIDES QUE LA TURMENTEN”

Junts, emprendran un viatge de conseqüències imprevisibles. Ami, obsessionada amb el passat, escolta de manera obsessiva les cintes de casset de la seva infància que reprodueixen la veu de la mare absent. Són, al cap i a la fi, l’únic rastre que li queda d’ella, l’únic record a què pot aferrar-se. Cintes que (ens) parlen del pas del temps, de l’empenta que ens deixa el passat, del pes dels traumes. Cintes que (ens) parlen de temps irrecuperables, de fantasmes, de personatges que hi son sense ser-hi, de ferides que mai arriben a cicatritzar.

Durant el viatge, Ami es veurà obligada a créixer, a adonar-se de moltes coses. Isamu, pel fet d’acompanyar Ami en el seu viatge, es veurà també obligat a replantejar-se la seva desorientada vida. I de fons, una mica desenfocada però sempre present, tenim la catàstrofe del tsunami que el 2011 va acabar amb la vida de més de 15.000 persones i va deixar una cicatriu indeleble en la vida de milers de persones.  

CRÍTICA Nicole Midori Woodford

TAMBÉ ET POT INTERESSAR...

FILMS

Crítica

"Sangre en los labios: violent pressentiment del desig"

Rose Glass ens desafia, provoca i sedueix amb el seu segon llargmetratge, una violenta i captivadora relació lèsbica situada en un petit poble de Nou Mèxic. La passió entre Lou...

FILMS

Crítica

"HLM Pussy: Una girlhood per a l’època del post #metoo"

L'òpera prima de la cineasta francomarroquina Nora el Hourch aborda una sèrie de temes —el consentiment, la cultura de la violació i la violència sexual en l'àmbit adolescent—que poden resultar...

FILMS

Crítica

"Animalia: Una llum impredictible"

La notable òpera prima de Sofia Alaoui explora els límits de la ciència-ficció més metafísica.

FILMS

Crítica

"Pequeñas cartas indiscretas: Hipocresia davant de llibertat"

La directora anglesa Thea Sharrock reuneix un cop més les estupendes Olivia Colman i Jessie Buckley en un film ambientat als anys vint del segle passat en un poble on...

FILMS

Crítica

"A pulmón: Capbussar-se al mar amb les directores basques"

Bertha Gaztelumendi i Rosa Zufía bussegen a l'esplèndida realitat de les directores basques del segle XXI en un documental que és alhora una recerca i un descobriment.

FILMS

Crítica

"Club Zero: Alimentació inconscient"

En Club Zero, l'actriu Mia Wasikowska encarna una professora de nutrició amb un perillós pla per al seu alumnat.

FILMS

Crítica

"Tratamos demasiado bien a las mujeres: Carmen Machi, Àngel exterminador amb vestit de núvia"

La dissenyadora de vestuari Clara Bilbao debuta en la direcció amb una arriscada proposta que compta amb un repartiment estel·lar en què destaca Carmen Machi en un paper sorprenent. Tot...

FILMS

Crítica

"Nuestro último baile: Superar el dol ballant"

La directora suïssa Delphine Lehericey combina amb total naturalitat, els llenguatges del cinema i la dansa contemporània.

FILMS

Crítica

"Hotel Royal: L’assetjament masclista com a pel·lícula propera al terror"

El segon llarg de ficció de Kitty Green després de The Assistant reincideix en la vessant tenebrosa de les dinàmiques quotidianes del masclisme a través, aquest cop, de les convencions...

ENTREVISTES

Sandrine Bonnaire

"La intel·ligència d’una actriu i directora"

“El millor instrument de treball per a una actriu és la vida”

  • enllaç copiat

Has de subscriure't per llegir tot l'article.

Uneix-te a la comunitat Filmtopia per poder seguir donant-te el millor del cinema fet per dones i oferir-te nous continguts i activitats!

Selecciona una d'aquestes tres opcions!

subscripció mensual

4,99€

al mes

  • Accés il·limitat a tots els continguts escrits i en vídeo

SUBSCRIU-TE

subscripció anual

49€

a l’ANY

  • Accés il·limitat a tots els continguts escrits i en vídeo

SUBSCRIU-TE

subscripció FAN CLUB

99€

a l’ANY

  • Accés il·limitat a tots els continguts

  • Accés a sortejos de pòsters, llibres, entrades, etc.

  • 1 entrada gratis a l’any per assistir a una taula rodona o a una classe magistral sobre cinema fet per dones

  • 1 entrada gratis a l’any per assistir a una estrena d’una pel·lícula dirigida per una dona

  • 1 samarreta de Filmtopia

  • (Oferta vàlida només a Espanya)

SUBSCRIU-TE