Crítica — Sangre en los labios: violent pressentiment del desig
Rose Glass ens desafia, provoca i sedueix amb el seu segon llargmetratge, una violenta i captivadora relació lèsbica situada en un petit poble de Nou Mèxic. La passió entre Lou i Jackie, la responsable del gimnàs local i una noia culturista que acaba d'arribar, és el desencadenant d'una explosió de sang, lleixiu i anabolitzants.
Sangre en los labios
Any 2024
País Regne Unit i Estats Units
Direcció Rose Glass
Guió Rose Glass i Weronika Tofilska
Producció Andrea Cornwell i Olivier Kassman
Repartiment Kristen Stewart, Katy O’Brian, Anna Baryshnikov, Jena Malone, Ed Harris, Dave Franco
Fotografia Ben Fordesman
Muntatge Mark Towns
Música Clint Mansell
Distribució Filmin i Avalon
Durada 104 minuts
Data d'estrena 12 d'abril de 2024
Sinopsi
La relació entre Lou, la solitària gerent del gimnàs local, i Jackie, una aspirant a culturista, desencadena una onada de violència, mort i persecució en un petit poble de Nou Mèxic.
Sangre en los labios
Any 2024
País Regne Unit i Estats Units
Direcció Rose Glass
Guió Rose Glass i Weronika Tofilska
Producció Andrea Cornwell i Olivier Kassman
Repartiment Kristen Stewart, Katy O’Brian, Anna Baryshnikov, Jena Malone, Ed Harris, Dave Franco
Fotografia Ben Fordesman
Muntatge Mark Towns
Música Clint Mansell
Distribució Filmin i Avalon
Durada 104 minuts
Data d'estrena 12 d'abril de 2024
Sinopsi
La relació entre Lou, la solitària gerent del gimnàs local, i Jackie, una aspirant a culturista, desencadena una onada de violència, mort i persecució en un petit poble de Nou Mèxic.
Macho sluts, una antologia eròtica de relats queer, descansa en la mà de Lou mentre fuma una cigarreta. Va ser publicada en 1988 i la firma Patrick Califia, home bisexual transgènere que en aquell temps s’identificava com a lesbiana. En els anys anteriors, el moviment antipornogràfic feminista d’Andrea Dworkin batallava contra el moviment lèsbic sadomasoquista, mentre Califia imaginava l’existència d’un univers on etiquetes como top i bottom, home i dona o gai i heterosexual eren transgredides. La presència del llibre accentua la curiositat de Lou davant el panorama queer que s’amplifica més enllà dels límits del seu petit poble. Al igual que Jackie entrena fèrriament per al certamen de culturisme, la lectura implica la formació activa en la identitat lèsbica de Lou.
Rose Glass subverteix el rol esperat per a Lou (Kristen Stewart) que, davant l’evident diferència física amb Jackie (Katy O’Brian), assumeix la posició dominant des que, abans de qualsevol fregament, ordena a la culturista que es giri per administrar-li la primera injecció d’uns addictius i extraordinaris anabolitzants. Lou, que es dedica a desembussar els desbordants lavabos del gimnàs i suportar als clients que els freqüenten, troba el plaer en tenir el control (sexual, romàntic o en netejar les restes de carn, dents i sang de les parets del seu apartament). Jackie, que té un físic imponent que li concedeix seguretat i protecció, troba plaer en cedir-li el poder a Lou, descobrint en la intimitat una vulnerabilitat que mai ha controlat. El consentiment a partir del qual neix l’erotisme es mesura en la possessió o l’entrega del poder, independentment de la potència física, com explicava Stewart en una entrevista per a Nerdist: “El sexe queer no sempre té a veure necessàriament amb el físic. Són les històries que ens contem els uns als altres, les històries que ens contem a nosaltres mateixos, les fantasies que tenim, el que volem sentir. I si comparteixes aquest sentiment, llavors és real. Poc ser gran. Puc ser tan gran com vulgui, encara que faci 1,70 m i pesi menys que ella”.